27 grudnia 2024
brown wooden tool on white surface

Polityka prywatności

 

Polityka prywatności Klienta

 

§1

Wprowadzenie

 

Przygotowaliśmy tę Politykę Prywatności (zwaną dalej Polityką), aby przedstawić sposób postępowania z Danymi Osobowymi, które dotyczą naszych Klientów. Poniżej możesz dowiedzieć się w jakim celu i w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe, a także zapoznać się ze swoimi prawami.


Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania dotyczące tej Polityki prosimy o kontakt poprzez formularz znajdujący się u dołu strony głównej lub adres e-mail podany w stopce (sekcja „Kontakt” / „Formularz”).

 

§ 2

Definicje

 

Klient oznacza każdą osobę, która zawarła umowę lub nawiązała relację biznesową z Tłumaczem w celu zakupu produktu lub pozyskania usług świadczonych przez Tłumacza oraz osobę odwiedzającą tę stronę internetową (www.c-liske.pl).

 

Tłumacz oznacza Cypriana Liske działającego pod firmą Cyprian Liske Law & Translation, adres wykonywania działalności: Libelta 18C/3, 62-100 Wągrowiec, NIP: 6793202999, który jest administratorem Danych Osobowych.


Dane Osobowe oznaczają wszelkie informacje odnoszące się do zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, która jest Klientem. Osoba możliwa do zidentyfikowania to taka osoba, która może być zidentyfikowana bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności poprzez odniesienie do danych identyfikacyjnych takich jak nazwisko, numer identyfikacyjny, dane dotyczące lokalizacji, identyfikator internetowy lub do jednego czy więcej znaków szczególnych związanych z jej tożsamością fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową czy społeczną.


Przetwarzanie oznacza jakiekolwiek operacje wykonywane na Danych Osobowych (w tym operacje zautomatyzowane), takie jak: zbieranie, rejestrowanie, organizowanie, strukturyzowanie, przechowywanie, adaptowanie lub zmienianie, odzyskiwanie, konsultowanie, użycie, ujawnienie poprzez przekazanie, rozpowszechnianie lub w inny sposób udostępnianie, porządkowanie lub połączenie, ograniczenie, usunięcie lub zniszczenie danych.

 

§ 3

Podmiot odpowiedzialny za przetwarzanie Danych Osobowych

 

Tłumacz jest administratorem pozyskanych od Ciebie Danych Osobowych w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej przez Tłumacza.

 

§ 4

Typy przetwarzanych przez nas Danych Osobowych Klientów

 

Możemy przetwarzać następujące typy Danych Osobowych Klientów:

  1. dane identyfikacyjne – takie jak imię i nazwisko oraz data urodzenia,

  2. dane kontaktowe – takie jak adres zamieszkania i zameldowania, numer telefonu, adres e-mail,

  3. dane związane z działalnością zawodową – takie jak piastowane stanowisko i zakres obowiązków, przynależność do organizacji, lokalizacja biura,

  4. dane finansowe – takie jak numer konta bankowego,

  5. krajowe i zagraniczne urzędowe numery identyfikacyjne – np. identyfikator podatkowy i numer VAT,

  6. informacje dotyczące historii zakupów (w szczególności dotyczące zakupionych produktów lub usług),

  7. inne dane znajdujące się w dokumentach przekazywanych Tłumaczowi przez Klienta.

 

§ 5

Cele przetwarzania Danych Osobowych

 

Gromadzimy i przetwarzamy Dane Osobowe naszych Klientów do następujących celów:
 

  1. zarządzanie zamówieniami, rachunkami, fakturami, windykacją,

  2. wypełnianie naszych zobowiązań umownych i dostarczenie produktów oraz usług Klientom, w tym na naszych stronach internetowych – w szczególności dotyczy to usług związanych z wykonywaniem tłumaczeń,

  3. dostarczanie informacji i powiadomień naszym Klientom dotyczących produktów i usług, które zakupili oraz etapu, na którym znajduje się wykonanie danej usługi,

  4. zarządzanie wszelkimi pytaniami, reklamacjami i skargami naszych Klientów związanymi z produktami i usługami Tłumacza,

  5. zapewnianie zgodności z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami, a także wykonywanie i egzekwowanie praw Tłumacza,

  6. wsparcie w skuteczniejszym i wydajniejszym prowadzeniu naszej działalności oraz sprawdzanie i poprawa jakości naszych produktów i usług,

  7. przeprowadzanie ankiet, zapytań i badań dotyczących zadowolenia naszych Klientów,

  8. badanie ewentualnych naruszeń prawa lub pogwałcenia zasad wewnętrznych,

  9. dostosowanie usług (online i offline).

 

§ 6

Zgodność przetwarzania z prawem. Podstawy przetwarzania Danych Osobowych

 

Gromadzimy i przetwarzamy Dane Osobowe wtedy, gdy jest to konieczne do wykonania postanowień Umowy zawartej z naszym Klientem (tj. w celu dostarczenia Klientowi naszych produktów i usług) lub przedstawienia oferty Klientowi, który decyduje się na skorzystanie z naszych produktów lub usług. W niektórych przypadkach musimy przetwarzać Dane Osobowe dla zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. Bez gromadzenia i przetwarzania Danych Osobowych nie jesteśmy w stanie świadczyć usług, zarządzać relacjami z naszymi Klientami oraz przestrzegać obowiązujących przepisów prawa.


Zapytamy Cię o zgodę przed rozpoczęciem przetwarzania Twoich Danych Osobowych, jeżeli jest to wymagane przez obowiązujące prawo (np. do celów bezpośredniego marketingu elektronicznego).


We wszystkich innych przypadkach będziemy przetwarzać Twoje Dane Osobowe: 1) na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, przy czym cele takiego przetwarzania muszą będą zgodne z prawem i nie mogą godzić w interesy ochrony danych osobowych lub Twoje podstawowe prawa i wolności, 2) gdy przetwarzanie Danych Osobowych jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy, 3) gdy obowiązek lub prawo przetwarzania Danych Osobowych wynika z przepisów polskich lub unijnych (np. w zakresie czynności tłumacza przysięgłego).

 

§ 7

Podmioty, którym udostępniamy Dane Osobowe

 

Dbamy o to, aby dostęp do Danych Osobowych miały tylko takie osoby i podmioty, które wymagają dostępu do tych Danych w celu wykonywania swoich zadań i obowiązków. Za każdym razem, gdy zezwalamy podmiotom zewnętrznym na dostęp do Danych Osobowych, wdrażamy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zagwarantować, że informacje zostaną wykorzystane w sposób zgodny z Polityką oraz że zostaną zachowane bezpieczeństwo i poufność tych informacji.

 

    1. Ujawnienie informacji zewnętrznym dostawcom usług
      Udostępniamy niektóre Dane Osobowe podmiotom zewnętrznym, które świadczą nam usługi, na przykład w kontekście zarządzania lub wsparcia platform IT oraz księgowości. Możemy także ujawnić Dane Osobowe zewnętrznym konsultantom, prawnikom i doradcom zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych.

    1. Ujawnianie informacji władzom publicznym
      Ujawniamy Dane Osobowe władzom publicznym, takim jak krajowe organy podatkowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (z zachowaniem tajemnicy zawodowej tłumacza przysięgłego, jeżeli dotyczy).

    1. Ujawnianie informacji innym podmiotom zewnętrznym
      Możemy również ujawniać Dane Osobowe innym podmiotom zewnętrznym w celach takich jak:

      • wywiązywanie się z naszych zobowiązań prawnych, w tym na podstawie obowiązujących przepisów lub umów albo w celu udzielenia odpowiedzi w ramach postępowania administracyjnego lub sądowego, w tym między innymi w związku z wezwaniem organu państwowego albo audytem zewnętrznym,

      • udzielanie odpowiedzi na wnioski i żądania władz publicznych (w tym w celach związanych z bezpieczeństwem narodowym lub egzekwowaniem prawa),

      • konieczność ustalenia istnienia praw i obowiązków między stronami albo konieczność obrony w potencjalnym lub bieżącym sporze, a także w przypadku egzekwowania praw przez Tłumacza,

      • przeniesienie własności lub innym transfer związany z działalnością Tłumacza.

 

§ 8

Przechowywanie, bezpieczeństwo i przekazywanie danych osobowych poza UE/EOG

 

Tłumacz przechowuje Dane Osobowe na serwerach lub nośnikach fizycznych w granicach Unii Europejskiej (UE) i Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Tłumacz zapewnia odpowiednie zabezpieczenia administracyjne, techniczne i fizyczne mające na celu zachowanie poufności i integralności Danych Osobowych oraz mające na celu ochronę przez przypadkowym lub bezprawnym zniszczeniem, przypadkową utratą, nieautoryzowaną zmianą, ujawnieniem lub dostępem, niewłaściwym wykorzystaniem oraz jakąkolwiek inną bezprawną formą przetwarzania Danych Osobowych znajdujących się w posiadaniu Tłumacza.


W przypadku konieczności przeniesienia Danych Osobowych poza obszar UE/EOG, Tłumacz wdroży odpowiednie środki zabezpieczające, aby zapewnić stosowny poziom ochrony Danych Osobowych, na przykład wprowadzając standardowe klauzule umowne z importerem danych lub wdrażając inne środki zapewniające odpowiedni poziom ochrony danych zgodnie z prawem UE.

 

§ 9

Czas przechowywania Danych Osobowych

 

Przechowujemy Dane Osobowe przez okres relacji trwającej z Klientem, a w innych przypadkach zgodnie z obowiązującym prawem. Oznacza to, że Twoje Dane Osobowe będą przechowywane do momentu zakończenia naszej relacji biznesowej lub tak długo, jak długo będziemy mieć uzasadnioną prawnie potrzebę biznesową dla ich przetwarzania. Do Danych Osobowych związanych z tłumaczeniami poświadczonymi zastosowanie mają odpowiednie przepisy Ustawy o zawodzie tłumacza przysięgłego. Dane Osobowe przechowywane do celów marketingu bezpośredniego będą przetwarzane do momentu zrezygnowania przez Ciebie z otrzymywania informacji marketingowych.

 

§ 10

Uprawnienia przysługujące Klientowi

 

Przysługują Ci następujące uprawnienia na mocy obowiązujących przepisów o ochronie danych:

 

  1. prawo do uzyskania informacji, czy Dane Osobowe są przetwarzane, a jeżeli tak – prawo do uzyskiwania dostępu do Danych Osobowych oraz uzyskania ich kopii;

  2. prawo do sprostowania niedokładnych Danych Osobowych oraz skompletowania niepełnych Danych Osobowych;

  3. prawo do usunięcia Danych Osobowych oraz do ograniczenia przetwarzania Danych Osobowych z określonych względów prawnych;

  4. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych Osobowych przetwarzanych przez wzgląd na uzasadniony interes Tłumacza, chyba że Tłumacz ma prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub jeżeli przetwarzanie jest konieczne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

  5. prawo do wnioskowania o przeniesienie Danych Osobowych, gdy przetwarzanie jest realizowane na podstawie zgody lub umowy i odbywa się w sposób automatyczny;

  6. prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Danych w dowolnym momencie (w zakresie, w jakim przetwarzanie Danych Osobowych opiera się na zgodzie Klienta na przetwarzanie tych Danych). Wycofanie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania przeprowadzonego przed wycofaniem tej zgody ani nie wpłynie na przetwarzanie Danych Osobowych w oparciu o inne zgodne z prawem podstawy przetwarzania;

  7. prawo do zrezygnowania w dowolnym momencie z otrzymywania informacji marketingowych drogą elektroniczną (jeżeli dotyczy). Aby zrezygnować z innych form marketingu (takich jak marketing pocztowy), prosimy o kontakt z nami poprzez formularz wskazany w sekcji „Kontakt”;

  8. prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych. Dodatkowe informacje na ten temat można uzyskać u organów nadzorczych danego państwa – dane kontaktowe organów zajmujących się ochroną danych osobowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym są dostępne tutaj. W przypadku Polski jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.


Jeżeli chcesz skorzystać z jakiegokolwiek z powyżej wskazanych praw, prosimy o kontakt w sposób opisany poniżej w § 13 „Kontakt”. Odpowiemy na wszystkie wnioski otrzymane od osób fizycznych, które chcą skorzystać z przysługujących im praw do ochrony danych zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych.

 

§ 11

Aktualizacje i uzupełnienia Polityki

 

Polityka może być aktualizowana w celu odzwierciedlenia zmian w naszych praktykach związanych z ochroną prywatności. W takich przypadkach zmieniona Polityka znajdzie się na naszych stronach internetowych, a w nagłówku umieścimy datę jej ostatniej aktualizacji. Zachęcamy do regularnego odwiedzania naszych stron internetowych w celu zapoznania się z najnowszą wersją Polityki.

 

Polityka może być uzupełniana przez inne polityki i procedury (w tym w przypadkach, gdy jest to wymagane w celu przestrzegania przepisów o ochronie danych w różnych krajach), które znajdują się na naszej stronie internetowej.

 

§ 12

Pliki cookie („ciasteczka”)

 

Powszechną praktyką większości administratorów witryn internetowych jest stosowanie plików cookie (tzw. „ciasteczek”), które są niewielkimi plikami pobieranymi na komputer użytkownika w celu ułatwienia użytkownikowi korzystania z serwisu. Mogą one umożliwiać wyświetlanie określonych treści i prowadzenie wyszukiwań oraz mierzyć efektywność narzędzi zastosowanych na stronie internetowej. Możesz wyłączyć lub wstrzymać zapisywanie plików cookie lub je usunąć za pomocą ustawień swojej przeglądarki, może to jednak ograniczyć lub uniemożliwić Ci sprawne i wygodne korzystanie z serwisu internetowego.

 

W niektórych przypadkach wykorzystujemy pliki cookie pozyskane od zaufanych stron trzecich, np. z zastosowaniem narzędzia Google Analytics. Tego typu pliki mogą rejestrować informacje np. o czasie spędzonym na korzystaniu z serwisu i o odwiedzonych stronach, co ułatwia nam opracowywanie odpowiednich treści. Zasadniczo tak zbierane dane uznajemy za dane nieosobowe, z wyjątkiem identyfikatorów takich jak adresy protokołu internetowego (IP), jeżeli są uznawane za Dane Osobowe na podstawie prawa krajowego.

 

§ 13

Kontakt

W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących Polityki albo sposobu, w jaki przetwarzamy Dane Osobowe, a także w razie chęci skorzystania z praw opisanych powyżej, prosimy o skontaktowanie się z nami przy użyciu formularza kontaktowego lub bezpośrednio na adres e-mail: office@c-liske.pl.

 

 

 

 

 

Cyprian Liske
Law & Translation

Tłumacz przysięgły angielskiego Wagrowiec

Tłumacz przysięgły j. angielskiego Wągrowiec

Oferuję profesjonalne tłumaczenia prawnicze i biznesowe w parze językowej angielski-polski.

TP 75/24, NIP: 6793202999.
Polityka prywatności.

Kontakt